SSP

SSP — hvad er det for en størrelse?

SSP står for Skole, Socialforvaltning og Politi og er et kriminalpræventivt samarbejde mellem de tre aktører.

SSP-konsulenten skal i det samarbejde ses som en slags bindevæv mellem de ovennævnte aktører.

Formålet med SSP er at skabe hensigtsmæssige samarbejdsrammer med henblik på at forebygge samt følge op på børn og unges problemer vedrørende adfærd og kriminalitet. Disse rammer dannes af personer, som er tæt på de unges hverdag, og af fagfolk i øvrigt. Alle aktører har et fælles mål om at forbedre trivslen og reducere kriminaliteten blandt børn og unge.

Formålet med samarbejdet er at opbygge et kommunalt og lokalt netværk med stort lokalkendskab. Fokus er på det kriminalpræventive arbejde. Den kommunale SSP-struktur fungerer som en forlængelse af det kriminalitetsforebyggende arbejde i politiregi samt Kredsråd, Lokalråd og Lokalråd+.

Henvendelse til SSP vedrørende et barn eller en ung foregår typisk gennem en klasselærer, pædagog eller gadeplansmedarbejder eller gennem SSP-konsulenten.

Vi er altid klar på at svare på spørgsmål eller hjælpe med at finde den rette hjælp / sparring.

Senest opdateret 12.03.2021 10:16 af MJLU