Lejrskole

PÅ LEJRSKOLE I SØNDERBORG

Sønderborg Ungdomsskole er stolte af at tilbyde en række spændende og unikke lejrskoletilbud til skoler og grupper, der ønsker en anderledes og lærerig oplevelse.

Vores tilbud omfatter aktiviteter som teambuilding, "ocean clean up" og "fortidens skatte", og vores erfarne personale og alt nødvendigt udstyr er til rådighed for besøgende lejrskoler.

Teambuilding-aktiviteterne fokuserer på at udvikle samarbejde og kommunikation blandt eleverne. Ved hjælp af sjove og udfordrende øvelser vil eleverne lære at arbejde sammen som et team og opnå bedre resultater i fællesskab.

"Ocean clean up" er en aktivitet, der fokuserer på bæredygtighed og miljøbevidsthed. Eleverne vil lære om vigtigheden af at beskytte vores havmiljø, og de vil aktivt deltage i at rydde op på en strand eller et andet kystområde.

Ved aktiviteten "Ocean clean up" har vi en række spændende og udfordrende opgaver, der vil engagere eleverne og lære dem om vigtigheden af at beskytte vores havmiljø.

En af de opgaver, vi tilbyder, er magnetfiskeri. Eleverne vil bruge en magnet til at samle metalaffald op fra stranden eller havbunden. Det er en sjov og interaktiv måde at rydde op og lære om, hvordan plastik og andet affald kan forurene vores havmiljø.

En anden spændende opgave er at tage på en ubådstur for at se nærmere på havets liv. Eleverne vil lære om de forskellige arter, der lever i havet, og om hvordan de kan beskytte deres naturlige levesteder. Det vil give eleverne en unik oplevelse og lære dem om vigtigheden af at bevare vores havmiljø.

Derudover har vi også andre udfordrende opgaver, som eleverne kan deltage i. Vi tilbyder blandt andet strandrensning, hvor eleverne vil samle plastik og andet affald op fra stranden, og vandprøvetagning, hvor eleverne vil lære om vandkvalitet og hvordan man kan måle den.

Vi tror på, at ved at tilbyde en række forskellige opgaver, der er sjove og udfordrende, vil eleverne have en positiv og lærerig oplevelse ved aktiviteten "Ocean clean up". Vi er dedikerede til at beskytte vores havmiljø, og vi tror, at ved at uddanne og engagere eleverne, vil vi kunne opnå en mere bæredygtig fremtid for vores planet.

Ved aktiviteten "Fortidens skatte" vil eleverne få mulighed for at opdage spændende og historiske artefakter med en metaldetektor. Vi vil tage eleverne med på en tur til historiske steder og seværdigheder i Sønderborg og omegn, hvor de vil lære om områdets rige kulturarv og historie.

Med metaldetektoren vil eleverne kunne lede efter ting som gamle mønter, smykker og andre spændende genstande, som kan have stor historisk og kulturel værdi. Det er en sjov og spændende måde at lære om vores fortid på, samtidig med at eleverne får en praktisk og hands-on oplevelse af at udforske historiske steder.

Vi tror på, at ved at tilbyde en række forskellige aktiviteter, der inkluderer brug af metaldetektor, vil eleverne få en unik og lærerig oplevelse ved "Fortidens skatte". Vores erfarne personale vil også give eleverne en grundig introduktion til metaldetektorens funktioner og sikkerhed, så de kan føle sig trygge og have det sjovt under hele aktiviteten.

Vi tilbyder også fleksibilitet i forhold til tidspunkterne for vores aktiviteter. Vi er åbne for at udføre dem uden for almindelig arbejdstid, så det passer bedst muligt til den tilrejsende lejrskoles tidsplan. Vi er stolte af at have en bred vifte af lejrskoletilbud, der vil give eleverne en unik og lærerig oplevelse i Sønderborg og omegn. Vi håber at byde jer velkommen til vores skole og tilbyde jer vores spændende aktiviteter.

Læs mere i .pdf’en nedenfor, og kontakt os endelig, hvis I har spørgsmål.

På Lejrskole i Sønderborg

Klik her for at ændre dette

Senest opdateret 20.04.2023 12:26 af MMEH