FORSIKRING

Regler og betingelser omkring forsikring for elever i Ungdomsskolen.

Kommunal forsikring

Sønderborg Ungdomsskole (Sønderborg Kommune) har ikke en rejse/ulykke forsikring, der dækker dit barn i forbindelse med aktiviteter i ungdomsskolen.

Sønderborg Ungdomsskole (Sønderborg Kommune) har heller ikke en forsikring, der dækker tyveri af din cykel, knallert, mobiltelefon eller tøj og ting, der medbringes til undervisningen.

Vi opfordrer derfor forældre til at tegne en fritids-/ulykkeforsikring for deres børn.

Forældre hæfter med op til 7.500 kr. for enhver skade, deres hjemmeboende børn laver.

Det gælder dog kun, hvis barnet kan bebrejdes skaden og dermed er erstatningsansvarlig for skaden. Denne forældrehæftelse kan dækkes af en indboforsikring.

I forbindelse med ungdomsskolens rejser er det vigtigt at I som forældre selv tegner forsikringer på jeres barn. Vær opmærksom på at der tegnes en speciel forsikring ved f.eks. ekstremsport eller lignende (skitur, Corona m.m.)

Senest opdateret 27.04.2022 13:00 af BMAZ