Tøj bytte dag

Holdbeskrivelse Tøj bytte dag

Tøj bytte dag!

Går du op i tøj og klimaet?

Denne eftermiddag bytter vi tøj.

Du tager 10-20 genstande med fra dit klædeskab og arrangere det på et bord i lokalet.

Når alle har lagt deres tøj frem, går du rundt i lokalet og ser om der er noget tøj, du kan  tænke dig at tage med hjem.

Hvis der er tøj tilovers efter arrangementet, tager du dit eget tøj med hjem igen.

Tøj og klimaet - hvorfor bytte dit tøj?

Hvis du køber mindre nyt tøj, bruger det du har længere og køber genbrug eller bytter dit tøj, når du skal have nyt, så gør du noget godt for klimaet. En dansker belaster faktisk klimaet med ca. 1,1 ton CO2 om året alene fra køb af tøj.

Dertil kommer, at meget af tøjet bruger vi næsten ikke. Vi køber nemlig langt mere tøj, end vi gider gå med. Undersøgelser viser, at meget af vores tøj, især det billige, kun bliver brugt syv-otte gange, inden vi smider det ud eller lader det ligge i skabet. Butikker smider sågar tøj ud, som ikke er blevet solgt!

Derfor skal du tilmelde dig holdet og tage dine veninder med.

Måske går du hjem med en helt ny garderobe 😊

Tidsrum: Ons. 16:00-18:00
Startdato: 12.06.2024
1 Undervisningsgang: 1 gang
Aldersgruppe: 7. kl.-7. kl.
Maks. elever: 25
Tilmelding fra: 10.04.2024
Tilmeldingsstatus: Åbent for tilmelding

Mødetider